ابر کلوپ پاندا
ابر کلوپ پاندا
ابر کلوپ پاندا
ابر کلوپ پاندا
ابر کلوپ پاندا
ابر کلوپ پاندا

علایم ابتلا به ویروس کرونا در کودکان



علائم ابتلا به کروناویروس کووید-۱۹ در کودکان چیست؟

علائم کروناویروس جدید در کودکان و بچه‌ها مشابه علائم بزرگسالان است، با این تفاوت که کودکان به طور معمول نسبت به بزرگسالان علائم خفیف‌تری دارند. به‌طورکلی علائم کووید-۱۹ می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تب

  • سرفه

  • تنگی نفس

  • استفراغ و اسهال در موارد نادر

اما برخی از مبتلایان به کروناویروس هم علائمی نشان نمی‌دهند. برخی دیگر هم دچار سینه پهلو یا ذات الریه می‌شوند که می‌تواند خطرناک باشد. همچنین اگر کودکتان علائم زیر را داشت با اورژانس تماس بگیرید:

  • مشکل در تنفس یا تنگی نفس

  • درد یا فشار مداوم در سینه

  • گیجی یا ناتوانی در بیدار شدن

  • کبودی لب یا صورت

با توجه به شیوع کووید-۱۹ باید واکسن‌های کودکان را به تأخیر انداخت؟

یکی از مواردی که باید والدین به آن توجه کنند این است که با شیوع بیماری کرونا، نباید سایر بیماری‌ها را نادیده گرفت. بنابراین،واکسن های ضروری توصیه شده برای کودکتان  را طبق روال معمول واکسیناسیون، یعنی وقتی کودکان دچار تب نیستند؛ و برای رفع هر گونه نگرانی، پس از تأیید پزشک کودکتان، بر اساس تاریخ و زمان مشخص کارت واکسیناسیون کودکتان انجام دهید و آنها را فراموش نکنید.

برای مشاوره در مورد ویزیت‌ و نوبت‌های پزشکی کودکتان هم اول با مطب پزشک کودک خود تماس بگیرید، چون بسیاری از پزشکان در وضعیت موجود، ویزیت را تلفنی انجام می‌دهند. پس یادمان باشد موارد و مراقبت‌های پزشکی بچه‌ها را خودسرانه جا نیندازیم.

کودکان چقدر در معرض ابتلا به کروناویروس کووید-۱۹ هستند؟

طبق گزارش‌ها، درصد بسیار کمی از نوزادان، کودکان نوپا و کودکان خردسال به کروناویروس جدید آلوده شده‌اند و ابتلای بچه‌های بزرگ‌تر طبق موارد تأییدشده کم است. در حقیقت، به نظر می‌رسد افرادی که بیشتر در معرض عفونت جدی به دلیل کروناویروس جدید هستند، میانسال‌ها و سالمندها هستند.

به‌طورکلی، تا آنجا که گزارش شده است، بیشتر کودکانی که به ویروس مبتلا شده‌اند و تستشان مثبت بوده است، معمولاً علائم خفیفی داشته‌اند، با این حال و از آنجا که این ویروس بسیار جدید است، کارشناسان هنوز نمی‌دانند که آیا ممکن است برخی از کودکان، از جمله آنهایی که عارضه‌های زمینه‌ای یا نیازهای مراقبتی خاص دارند، ریسک تجربه‌ی عوارض جدی داشته باشند یا خیر! پس از بچه‌ها نیز باید در برابر کووید-۱۹ محافظت کرد.

نظرات :


با ما در ارتباط باشید