ابر کلوپ پاندا
ابر کلوپ پاندا
ابر کلوپ پاندا
ابر کلوپ پاندا
ابر کلوپ پاندا
ابر کلوپ پاندا

نکاتی در ارتباط با دارو دادن به کودک



نکاتی که والدین هنگام دارو دادن به کودک باید رعایت کنند.
توجه داشته باشید که داروها ممکن است در کودکان واکنش‌های جانبی متفاوتی نسبت به بزرگسالان داشته باشند. بنابراین برای فرآورده‌ای که به طور خاص برای کودکان مورد آزمایش قرار نگرفته است، این احتمال وجود دارد که اثر جانبی بروز کند در بروشور دارو فهرست نشده باشد.برخی از داروها مانند آسپیرین ممکن است باعث بیماری وخیم و حتی مرگ در کودکان مبتلا به آبله مرغان یا علائم آنفلوآنزا شوند.
همچنین توجه داشته باشید که برخی از بیماری‌ها ممکن است در کودکان به شکل متفاوتی نسبت به بزرگسالان بروز کنند، و برخی از داروها با وجود اینکه تاثیربخشی آنها در بزرگسالان ثابت شده است، ممکن است در کودکان بی‌اثر هستند.برای مثال آنتی‌هیستامین‌ها و الکل- که در بسیاری از داروهای ضدسرماخوردگی وجود دارند- حتی در دوزهای پایین ممکن است در کودکان عوارض جانبی ایجاد کنند و باعث تحریک‌پذیری یا خواب‌آلودگی شوند. اگر داروهای بدون نسخه به کودکتان می‌دهید، حتما ماده موثر موجود در آن از روی بروشور یا برچسب آن پیدا کنید یا اگر تردید دارید با دکتر داروساز مشورت کنید.
یک مسئله دیگر در دادن دارو به کودک استفاده از وسائل اندازه‌گیری است که به همراه دارو است، و استفاده از آنها مطابق دستورات داده شده است.هیچگاه از وسائل خانگی مانند قاشق که برای اندازه‌گیری دارو طراحی نشده‌اند، برای دادن دارو استفاده نکنید یا به طور مستقیم دارو از بطری دارو به کودک ندهید.هنگام استفاده از وسائل اندازه‌گیری باید به جزئیات و درجه‌بندی‌ها توجه داشته باشید تا برای مثال به جای دادن ۰.۵ میلی‌ لیتر دارو ۵ میلی‌لیتر دارو به او ندهید.

نظرات :


با ما در ارتباط باشید