ابر کلوپ پاندا
ابر کلوپ پاندا
ابر کلوپ پاندا
ابر کلوپ پاندا
ابر کلوپ پاندا
ابر کلوپ پاندا

چگونه خواب بچه ها را برای رفتن به مدرسه تنظیم کنیم



🔴 چگونه خواب بچه ها را برای رفتن به دبستان تنظیم کنیم؟


✅ رسیدن ماه مهر و شروع مدرسه ها، برای اونایی که بچه مدرسه ای دارند، هیجان و شادی خاص خودشو میاره.
ولی همیشه در کنار این شادی و هیجان، مشکلات و نگرانی هایی هم وجود داره.

🌸یکی از این مشکلات، تغییر ساعت خواب و بیداری بچه هاست. ماجرای هر روزه بیدار کردن بچه هاى دبستانى و دیر به مدرسه رسیدن ...

🍃تو فصل تابستون بچه ها عادت می کنند که شب ها تا دیر وقت بیدار بمونند و در کنار خانواده تلویزیون ببییند و گپ بزنند و مهمونی برند و .... با این حساب طبیعیه که صبح ها هم دیر از خواب بیدار بشن و حتی گاهی ممکنه بعضی روزها تا نزدیکای ظهر بخوابند.

🌱ولی حالا که مدرسه ها شروع شده، چه کار کنیم تا بچه به موقع بیدار بشه و به مدرسه بره؟

اول از همه، بچه باید زود بخوابه. بهتره روزای اول خود شما هم زودتر بخوابید. شام رو کمی زودتر از همیشه بخوردید و از ساعت هشت به بعد کم کم تلویزیون رو خاموش کنید. حدود ساعت نه هم همگی مسواک بزنید و به رختخواب برید.

وقتی به رختخواب رفتید، خودتونو به خواب بزنید و اگه بچه گفت خوابم نمی بره. بهش بگید اشکالی نداره فقط توی تختت بمون ولی نخواب. البته لازمه چراغ ها خاموش باشه و اگه بچه می ترسه فقط یه چراغ خواب براش روشن کنید.

بعد از یه مدتی بچه به این روال عادت می کنه و خودش سر ساعت می خوابه و شما می تونید بعد از خوابیدن اون بیدار بمونید و تلویزیون ببینید و با هم صحبت کنید.

در مورد بیدار کردن فرزندتون هم خیلی خوبه که از یه ساعت زنگ دار استفاده کنید. اگه ساعت رو خودش (البته با کمک و نظارت شما) تنظیم کنه، تاثیرش خیلی هم بیشتر میشه.

صبح وقتی ساعت زنگ زد، صبر کنید تا خود بچه پاشه و اونو قطع کنه. اگه خیلی گذشت و بیدار نشد، ساعت رو ببرید کنارتختش و فرزندتون رو آروم تکون بدید و بگید ساعت داره زنگ می زنه باید بیدار شی.

ممکنه روزای اول کمی به مشکل بخورید ولی بعد از یکی دو هفته، بچه عادت می کنه و با صدای زنگ به سرعت بیدار میشه.

یادمون بمونه که به هیچ وجه بچه رو با اضطراب از خواب بیدار نکنیم و پشت سر هم کلمه (بدو، دیر شد. زنگتون الان می خوره) رو تکرار نکنیم. نباید رفتن به مدرسه، برای بچه به یه تجربه پر استرس تبدیل بشه.

نظرات :


با ما در ارتباط باشید